Penaja Utama

Kekarutan :)

get this widget

Apakah??

>> Khamis, 19 Mac 2009

Ada kah benda2 mistik ni betul2 wujud?? adakah pari2 mcm cite bawang merah bawang putih versi indon tu betol2 ada?? aku pun xtau.. lu pk la sendirik.. ape2 hal lu tngok pic ni..


tengok2 jgn x tngok.. gua nasihat lu jgn pecaye sngt. gua mmg x pandai sngt agama ni tp yg pasti hanya DIA saje yg berkuase.. ape2 hal pun gua cite je lantak lu la nk bace ke tidak

Read more...

Tandas punye cherita..

>> Isnin, 16 Mac 2009

Mari kita lihat sign tandas yg ada di dunia hahaha.. pasni jgn slh masuk tandas sudah hahaha...

tanda ni biasa di lihat dimana2..

haha.. lawak2

Jujur sial sign ni..

wahaha..smpi besilang kaki ppuan tu..

cuba teka mana untuk laki mana utk ppuan?? hahahahaha

gile babi sign ni hahaha..

stylo syal sign tandas ni..

wahahaha sbnrnye mcm2 tanda ada, mls aku nk cr.. ape2 pon aku cerita je lantak korang la nk baca ke tidak..

Read more...

Doraemon..

>> Khamis, 12 Mac 2009

Gadisku dalam koma agaknye.. pekejadahnye la dia menyukai katun doraemon ni.. siap bagi aku lagu dgn seni kata lagu lg hahaha.. xkisah la, ni ha aku upload katun kegemaran ko, itu ari di jumpai berkeliaran kat bandar tokyo.. da kene tangkap kot hahahaha....
P/s: umur da tue, berenti la tngok katun.. tngok tilawah Al-Quran pulak.. ape2 hal aku cte je lntak ko la nk b
aca ke tidak.. hahahahahahaha....

cibai tol doremon ni, time ni la dia saje2 nak tanggal poket serbaguna dia nk tayang pusat.. yang nobita lak bila mase da buncit ni..cm sial..

Read more...

Jenama ape ni..

Bahloul (Enak di makan begitu saja)


Pepek semerbak (semerbak pulak haha)

Mcm shit jenama barang2 ni..pendekkn cerita, sebagai pengguna kita mestilah memilih jenam tempatan dan berkualiti.. jgn mcm barang2 di ni.. ape2 hal pun aku cerita je lantak ko la nk bace ke tidak.

Read more...

Adakah ini sexy..

>> Rabu, 11 Mac 2009

hi abang~
RRaauuww


adakah anda mendefinasikan sexy seperti ini?? hahaha renung2kan dan selamat ber amal.. ape2 pun aku cerita je lantak ko la nk bace ke tidak..

Read more...

The Times..

Ape the times tu?? news paper ke?? haha.. mesti r bukan sial, actually the times yg aku maksudkan dalah sebuah band indie dari malaysia, band ni antara band yg aku minat la setakat ni.. band ini di tubuhkan oleh dua beradik iaitu naza dan mono, ditubuhkan pada 31 ogos 2004, ahli band dia yg mule2 adalah naza-singer/guitar, mono-bass, irfan-drum,alem-guitar, dgn sorang lg nazreen-keybord.. band ni telah kuarkn 4 album kot, terer gile siot.. album diorg yg 1st adalah soda pop rock n roll (2004),2nd extra sodapop rock n roll repackaged (2006), 3rd nada melankolik malaya (2007) dan yg akhir adalah modern minimalis glamor (2008).. kira setiap taun klo bole dia nk kuar album haha.. lagu dia best2 wa ckp lu.. xcaye ko try la dengar lagu2 dia.. mawi pon kalo dengar aku rasa berenti teros, taubat jd penyanyi.. tp sekarang ni dua ahli dia da kuar dr band kerana ada maslah peribadi katanye, aku pon x berapa pasti.. ahli yg kuar adalah alem dgn nazreen.. last2 yang ganti si alem ni adalah gutaris baru iaitu moon.. adeii,pesal x ganti aku.. aku pon guitaris ape haha.. yg pasti aku da lame x g gig sbb mls nk menumpang umah org dan merempat di mana2.. ni jela cite pasal the times ni, lain kli aku cite pasal band aku lak the straw wahaha.. tu je la, ape2 pon aku cite je lantak korang r nk bace ke tidak.. wasalam

Read more...

Futsal..

>> Selasa, 10 Mac 2009





Ramai org amek pic ketika main futsal tapi adakah ramai org yg amek pic selepas main futsal haha.. mls aku nk terangkn, engkau tngok la sendiri aktiviti kami lepas main futsal.. ape2 pun aku tulis, je lantak ko la nk bace ke tidak..

Read more...

Mari belajo bahasa kelatey..

Walaupun aku bkn mat kelantan, tp aku org msia, ape salahnye kita belajar loghat org2 pnti timur ni.. nnt senang sket nk usha mek2 klate dgn mek2 ganu haha.. yg nk blajo tu mu buleh la mulo blajo pekatae2 ket bawoh ni..


Kali Arung - Sekaligus


Air Geh - Air Berkabonat

Jauh Sapok - Teramatlah Jauhnya

Panah Terik - Panas Yang Teramat Sangat

Comel Lote - Comel Yang Amat

Sejuk Ketta - Sejuk Yg Sangat?

Ite Lettung - Tersangatlah Hitamnya

Punoh Jahne - Rosak

Gura Bewok - Gurauan Yang Menyebabkn Pergaduhan

Taik Aye Muna - Tahi Ayam Yang Masih Hangat

Kona Lepe - Corner Lipat

Kelecak - Terpelanting

Nakuk Paik - Penakut Yang Amat Tinggi

Lonjong - Tinggi Sangat

Tinggi Nya - Yuk Sama Macam Di Atas

Masing Pekkok - Teramat Masin

Nipih Nayyang - Sangat Nipis

Maknga - Cuai

Babei - Degil (Tak Tau Nak Eja Camne)

Jabir / Supek - Plastic Bag

Koghok - Tengkorak

Kehek - Muntahkan Semula

Puahsang - Boring

Meppeh - Tak Larat

Kepeh Blepeng - Sangat Kempis

keghah kekong -keras yg teramat

koho/selo - perlahan/slow

kettuk heghek -kentut tarik

blana kokna - banyak yang amat

samah - 50 sen

duo amah -singgit

kekoh -gigit

toksoh -jangan / tak usah

bakpo -kenapa

guano / belah mano -macam mana

gapo / gapo dio -apa / apa dia

ghoyak -bgtau

blago -berlanggar

mokte- rambutan

woh kekoh caa -kuih buah melaka

ccongek -tejungkit

kupik hangik -kedekut nak mampos

woh tteghe-buah gajus

nnetting- melantun

deghah -deras / laju

manih letting -manis yg amat

pok-e-dèng -pepatung

tapi ada satu pekataan ni yg paling aku ingt skali iaitu natey beghouk bermaksud binatang beruk haha selalu di sebut oleh member2 aku yg bersal dr kelantan dan terengganu ni haha.. ape2 hal aku aku cerita je lantak korang la nk bace ke tidak..

Read more...

Kenapa aku anti motosikal..

hahahaha lawak signbord ni, cm sial je.. aku dpt pic ni dr member aku, so same2 lah kita menghayati erti yg mendalam disebalik signbord ini.. hahaha ape2 pon aku cerita je lantak ko nk baca ke tidak..

Read more...

10 Tuntutan Perkara yang Paling Menggelikan di Dunia

Mangkuk sial org2 yg aku nk cerita sekarang ni.. punye la banyak cara nk dpt duit, cara ni jgk dia pilih, iaitu cara menuntut wang, duit yg di tuntut tu bedasarkn perkara yg diorg x puas ati atau sesaje reka dengan tujuan untuk mendapat duit.. masalahnye bkn sume gagal ada gak yg bejaye menipu dan dapat wat tuntutan..
sama2 lah kita bace tuntutan diorg yg mcm shit ni kat bawah.

1. Seorang Senator Nebraska menggugat Tuhan

Senator Negara Bagian Nebraska, Ernie Chambers, melakukan sebuah penuntutan perkara terhadap Tuhan pada tanggal 17 September 2007, dia klaim bahwa dia telah membuat ancaman-ancaman teroris terhadap warga Omaha. Ia juga berkata bahwa Tuhan mengilhami rasa takut dan ketakutan yang sementara ini menyebabkan "kematian yang merajalela, kehancuran dan teror terhadap berjuta-juta penghuni bumi."

Hakim Provinsi Wilayah Douglas County, Marlon Polk, menetapkan aturan kepada penggugat harus mempunyai akses secara langsung kepada terdakwa menurut aturan dalam penuntutan yang dapat dipegang. Mempertimbangkan kondisi yang ada, terbukti hal tersebut menjadi sedikit sulit. Senator Chambers, bagaimanapun klaim bahwa Tuhan adalah sosok figur yang dikenal di dalam pengadilan dan dapat dikenali, ia menyadari bahwa pihak yang dituntutnya akan melawannya dan konsekuensinya dia harus tunduk kepada-Nya seperti halnya orang lain. Lihatlah surat balasan dari Tuhan atas tuntutan Chambers, yang dimuat diterbitan The Star tanggal 22 September 2007.

2. Seorang Jack Ass (orang bodoh) menggugat Jackass (orang bodoh) lainnya.

Seorang pria dari Montana menggugat Viacom, media raksasa yang menghasilkan Progam TV "Jackass". Ia mengklaim program TV tersebut dan juga filmnya, yang dirilis pada tahun 2002, telah menjiplak namanya, tidak menghargai merk dagang, dan menjatuhkan nama baiknya. Namanya siapa? Jack Ass. Dia secara legal telah mengganti namanya dari Robert Craft menjadi Jack Ass di tahun 1997 karena peraturan "peningkatan kesadaran akan bahaya mabuk pada saat mengemudi." (Apa hubungannya? Jangan tanya saya, pen). Jack Ass - orang ini, bukan nama program TV – berkata dia mengganti namanya setelah saudaranya dan temannya terbunuh pada sebuah kecelakaan mobil disebabkan mabuk mengemudi. Ia sedang mencari-cari sedikitnya 10 juta dollar di dalam kerusakan.

3. Hati-hatilah dengan siapa kamu akan menikah.

Seorang wanita menggugat tunangannya ketika laki-laki tersebut memutuskan tujuh minggu pertunangan mereka. Keseluruhan dewan juri sepakat bahwa pria tersebut harus memberikan ganti rugi kepada mantan tunangannya sebesar USD 178.000,- untuk kerusakan-kerusakan; USD 93.000,- untuk "sakit hati dan penderitaan", USD 60.000,- untuk hilangnya pendapatan selagi dia menyelesaikan kasus ini, dan USD 25.000,- untuk konseling dengan psikiater. Total keseluruhan adalah USD 356.000,- atau sekitar Rp.4 M.

Sangat buruk sekali. Coba anda pikir, berapa kira-kira biaya yang harus dikeluarkan si pria seandainya dia benar-benar menikahinya? (Sepertinya tidak akan sebesar itu, ya?).

4. Efek dari kecelakaan mobil bukan hanya sekedar luka fisik.

Seorang laki-laki Michigan yang berusia 27 tahun terlibat dengan sebuah tabrakan kecil yang mengenai bagian belakang mobilnya. Empat tahun kemudian, ia menggugat orang yang menabraknya, mengklaim bahwa tabrakan tersebut telah orientasi seksualnya. Ia tidak lagi menginginkan istrinya dan tidak mampu lagi melaksanakan tugasnya sebagai seorang suami di tempat tidur. Ia mengklaim bahwa kecelakaan tersebut benar-benar mengubah seluruh kepribadiannya, menyebabkan dia meninggalkan istrinya, terpaksa pindah ke rumah orang tuanya, dan mulai ketergantungan untuk datang ke bar-bar kaum gay. Namun apakah bagian yang paling buruk dari kasus ini? Ternyata dia benar-benar memenangkan tuntutannya! Dia berhasil memperoleh ganti rugi sebesar USD 200.000,- dan kepada istrinya diberikan USD 25.000,-.


5. Rumah berhantu tidak diduga kalau ternyata menakutkan, ya?

Di tahun 2000, seorang wanita menggugat Universal Studios sebesar USD 15.000,- dengan mengklaim bahwa studio Hallowen Horror Nights (Bagian dari studio film yang dibuka untuk umum) adalah rumah berhantu yang menyebabkan dirinya "ketakutan setengah mati, kesedihan mental yang mendalam dan kesusahan secara emosional." Wanita yang malang. Menurut saya, dia benar-benar tidak pernah berpikir sebelumnya tempat apa yang sedang dimasukinya, ya? Siapa yang bisa menduga …

6. Michael Jordan dituntut oleh “kembarannya”

Di tahun 2006, seorang pria bernama Allen Heckard menggugat Michael Jordan dan juga pendiri Nike, Phil Knight, sebesar USD 832 juta. Ia mengklaim bahwa disebabkan dia merasa cape dianggap orang sebagai Michael Jordan yang asli setiap hari hampir selama 15 tahun, ia telah menderita kerusakan permanen, termasuk pembunuhan karakter dan nyeri secara emosional dan menderita. Dia kemudian menjadi pihak yang kalah dalam sengketa tersebut.

7. Bir = Wanita-wanita cantik?

Di tahun 1991, seorang warga Michigan, Richard Overton, menggugat Anheuser-Busch untuk pemalsuan dan iklan yang menyesatkan. Dia juga mengklaim bahwa ia menderita luka pribadi sebagai akibat iklan yang palsu. Di dalam keluhannya, ia mengacu pada iklan Bud Lite yang menampilkan dua orang wanita cantik yang datang ke dalam kehidupan para pengemudi truk Budweiser. Karena hal tersebut tidak terjadi padanya ketika ia meminum bir tersebut, ia mengklaim bahwa iklan tersebut palsu dan menyebabkan dia kesusahan secara emosional, luka mental, dan kerugian keuangan. Ia menuntut lebih dari USD 10.000,-. Pengadilan kemudian membatalkan semua tuntutannya.

8. Seorang pria menggugat dirinya sendiri.

Di tahun 1995, seorang narapidana bernama Robert Lee Brock menggugat dirinya sendiri sebesar USD 5 juta. Dia mengklaim bahwa dia berhak menggugat dirinya sendiri karena dia telah melanggar hak-hak warga negaranya sendiri, juga kepercayaan religiusnya, ketika ia mengizinkan dirinya untuk menjadi pemabuk dan melakukan kejahatan-kejahatan berupa pencurian besar-besaran. Pada waktu dia melakukan gugatan ini, dia sedang menjalani 23 tahun masa tahanan untuk kejahatan-kejahatannya. Brock mengklaim bahwa disebabkan dia mempunyai rasa tanggung jawab terhadap negara dan kemudian dicegah dari menerima penghasilan, negara seharusnya membayar kepadanya sebesar USD 5 juta atas hutangnya kepada dirinya. Kasus ini dengan segera dikuburkan. Hanya menunjukkan lebih banyak bukti bahwa para narapidana mempunyai terlalu banyak waktu untuk mencapai maksudnya ...

9. Siapa suruh percaya ramalan si peramal cuaca

Seorang wanita di Israel menggugat suatu setasiun teve dan peramal cuacanya sebesar USD 1.000,- ketika si peramal cuaca meramalkan suatu hari akan cerah, namun ternyata turun hujan. Dia mengatakan bahwa peramalan cuaca sangat jelas, dan dia pergi keluar rumah dengan mengenakan gaun saja. Sebagai akibatnya dia terkena influenza, tidak masuk kerja selama 4 hari, keluar uang untuk biaya pengobatan sebesar USD 38 dan "tekanan yang diderita" sebagai akibat dari satu hari dengan peramalan cuaca yang sangat buruk.

10. Tokoh cerita menuntut pengarangnya

Seorang penulis digugat sebesar USD 60 juta setelah menyelesaikan penulisan sebuah buku tentang pembunuh berantai di Orange County yang sudah dihukum. Meskipun narapidana itu berada di atas barisan kematian, ia mengaku bahwa ia tidak bersalah atas 16 pembunuhan yang dituduhkan kepadanya, sehingga perannya sebagai seorang pembunuh berantai adalah palsu, menyesatkan dan "fitnah bagi nama baiknya". Sebagai tambahan, ia mengklaim bahwa kebohongan-kebohongan tersebut akan menyebabkan dia "dihindari oleh masyarakat dan tidak dapat mendapatkan pekerjaan yang pantas" suatu saat apabila ia hendak kembali ke masyarakat. Kasus tersebut dibuang dalam sebuah rekor waktu tercepat 46 detik, tetapi hanya setelah penerbit buku tersebut membayar biaya perkara sebesar USD 30.000,-.Anw


sumber di petik dari anwarianshahwikimu.com dari indon, ape2 pun aku cerita je, lantak korang la nk bace ke tidak..

Read more...

Kenapa kamu mencintai saya..

P/S: Kepada wanita2 di luar sane aku nasihatkan bacelah cerita ini.. banye manfaat ni, tp ape2 pun aku cerita je lantak korang la nk bace ke tidak..


Dalam satu kisah percintaan yang menarik. Sepasang suami isteri berjalan di tepi sebuah tasik yang indah. Kemudian mereka berhenti di sebuah bangku yang disediakan di tepi tasik. Kemudian si isteri bertanya kepada si suami. Ini dialog mereka


Isteri : Mengapa abang menyukai saya? Mengapa abang cintakan saya?

Suami : Abang tidak boleh menerangkan sebabnya, namun begitu abang memang menyayangi dan mencintai Sayang!

Isteri : Abang tak boleh terangkan sebabnya? Bagaimana abang boleh katakan abang sayang dan cintakan saya sedangkan abang tidak boleh menerangkannya.

Suami : Betul! Abang tak tahu sebabnya tetapi abang boleh buktikan bahawa abang memang cintakan Sayang!

Isteri : Tak boleh beri bukti! Tidak! Saya hendak abang terangkan kepada saya sebabnya. Kawan-kawan saya yang lain yang mempunyai suami dan teman lelaki, semuanya tahu menerangkan mengapa mereka mencintai. Dalam bentuk puisi dan syair lagi. Namun begitu abang tidak boleh terangkan sebabnya.

Si suami menarik nafas panjang dan dia berkata, “Baiklah! Abang mencintai Sayang sebab sayang cantik, mempunyai suara yang merdu, penyayang dan mengingati abang selalu. Abang juga sukakan senyuman manis dan setiap tapak Sayang melangkah, di situlah cinta Abang bersama Sayang!”

Si isteri tersenyum dan berpuas hati dengan penerangan suaminyan. Namun begitu selang beberapa hari si isteri mengalami kemalangan dan koma. Si suami amat bersedih lalu berkata kepada isterinya walaupun isterinya masih dalam keadaan koma kerana si suami tahu bahawa isterinya tetap mendengar,

“Sayang! Jika disebabkan suara aku mencintai mu… sekarang bolehkah engkau bersuara? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintaimu.

Jika disebabkan kasih sayang dan ingatan aku mencintai mu…sekarang bolehkah engkau menunjukkannya? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintaimu.

Jika disebabkan senyuman aku mencintai mu… sekarang bolehkah engkau tersenyum? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu.Jika disebabkan setiap langkah aku mencintaimu…. sekarang bolehkah engkau melangkah? Tidak! Oleh itu aku tidak boleh mencintai mu.

Jika cinta memerlukan sebabnya, seperti sekarang. Aku tidak mempunyai sebab mencintai mu lagi. Adakah cinta memerlukan sebab? Tidak! Aku masih mencintai mu dulu, kini, selamanya dan cinta tidak perlu ada sebab. Kadangkala perkara tercantik dan terbaik di dunia tidak boleh dilihat, dipegang. Namun begitu… ia boleh dirasai dalam hati.”

Maka menitis lah air mata si isteri yang masih dalam keadaan koma itu…..

Read more...

teka teki yag xmasuk akal..

Teka-teki: Hitam dan berpeluh.. HA.. Ape2??
Jawapan: semut hitam tengah berjogging.. huhuhu

Teka-teki: Ape benda bila masuk segitiga bila kuar bergulung-gulung?
Jawapan: Seluar dalam ler.. haha

Teka-teki: Antara kapal terbang dengan kuih lepat liat, mana satu yang paling tinggi?
Jawapan: Kuih lepat liat la sebab kapal terbang sampai langit je, tapi kuih lepat sampai lelangit!

Teka-teki: Banyak2 kotak, kotak apa yang takleh angkat?
Jawapan: Kotak penalti lah.. wawawa!

Teka-teki: Kenapa Penggali Kubur Gali Kubur Tak Pakai Selipar???
Teka.. teka.. kalo terer!
Jawapan: Selipar mana boleh buat gali tanah, guna cangkul lar hue hue hue!!

Teka-teki: Bulu bertemu bulu kulit bertemu kulit makin tambah rapat makin nikmat rasanyer!
Jawablah kalau bijak sangat!
Jawapan: Haah.. mulalah otak kuning, MATA lah jawapan nyer..!

Teka-teki: 3 kepala, 6 mata, 8 kaki. Apakah bendanya tu?
Jawapan: Koboi naik kuda bawak ayam.

Teka-teki: Masa dia hidup kita menyanyi, masa dia mati kita tepuk tangan.
Jawapan: lilin masa sambut EPI BESDAY

Teka-teki: Scorpion kaler apa?
Jawapan: Kala jengking lah.. senang pun takleh nak jawab!

Teka-teki: Dalam banyak2 kera, kera ape yang pandai menaip???
Jawapan: Kerani

Teka-teki: Ada sorang imam, tengah semahyang pastu ada sekor anjing lalu kat depan dia. Pastu dia jilat kaki dia, BATAL TAK AIR SEMAYANG IMAM TU???
Jawapan: Mana batal sebab anjing tu jilat kaki dia sendiri!

Teka-teki: 4 orang awek cun berpayung dengan satu payung tapi nape tak basah langsung??
Jawapan: Sebab tak hujan aduhai! Dahlah malaslah nak tanya lagi soalan bebudak pun takleh nak jawab!!


p/s:wahahaha bodo tol tekateki ni..
ape2 hal pon aku cerita je lantak korang r nk bace ke tak..

Read more...

Monyet punye cherita..

haa.. yg sebelah ni membe aku yg speSIAL sket nama timangan dia monyet, tp mak dia pangil dia ujang@ejam cm tu r xingt aku hobi dia adalah merempit makan pisang dan bergayut di dahan2 pokok getah dan rambutan.. dia merupakan kawan aku dr sekolah tadika dulu.. bayangkan punye lame bekawan..dia belajar di kolej PTPTL.. dan yg paling speSIAL skali pasal membe aku yg seko ni adalah tarikh besday dia boleh same dgn tarikh besday aku.. hahaha.. dia ni mcm wantok gak ilek2 je kdg2 mcm petom melucing..dan jangan terkejut, dia pon mcm mamat dua eko yg aku cite sebelom ni iaitu bojan lagenda.. dia ni x bole jumpe dua eko mamat yg aku cite sebelom ni.. klo tiga2 eko ni da bejumpe, tahap kelucing mereka berada di tahap yg paling maximum hahaha.. kalo dia da stat becerita mmg dr pagi smpi mlm asik gelak je.. dia ni pon da x single lg da ada awek, ntah bile la dia nk tuka awek dia.. sejak dia da ada awek ni, dia da kurang siket membojan.. kalu x budak kecik yg belom tumbuh bulu pon dia tibai usha jd awek dia, cm sial.. pengalaman yg x bole di lupakan adalah, dia penah menggosok apam balik dan muffin kepunyaan saudaranya smpi meninggalkn kesan yg mendalam di atas tangannya.. mcm tatoo la klo skali pandang wahahahaha. walau pun perangai seko2 kadang2 mcm sial tp member2 aku sume member yg bole di percayai.. ape2 pon aku cerita je lantak kauorang la nk bace ke tidak..

Read more...

Wantok punye cherita..

>> Isnin, 9 Mac 2009


Yang ni pulak member kamcing aku dr skola rendah.. skali tngok mcm farid kamil, tp dua kali tngok da mcm pelakun cd lucing je haha.. dia merupakan seorang yg ilek2 je.. boleh diharapkan dlm membantu kawan2.. sangat ketagih dalam bermain game wow.. p/s: berenti la main game wow tu aku da benti da haha. dia ni blajo lg kat uitm dan selain petom dia pun slah sorang dr bojan lagenda kt tiram hahaha.. dengar cite kat kolej pun dia mengganas menjalankan aktiviti2 kasanovanye haha.. hobi beliau adalah menangkap berudu dan memancing selipar di kolam renang terkemuka.. beliau merupakan antara pelajar yg pandai di sekolah dulu kerana toyol2 yg dia bawa masuk dlm exam sume berguna dan berjaya di manfaatkan dgn sebaiknye, aku dulu baik x penah bwk toyol, tp ada sekali aku tiru gaya kwn aku ni blajo dgn bawak toyol dlm trial spm pastu aku meniru dengan jaya nye dlm dewan exam bersama dgn rakan2 seperjuangan aku dan secara x di sangka2 nama kami naik sebagai pelajar yg CEMERLANG dgn meniru, member yg ddk satu row dgn aku sume kene masuk court disoal siasat oleh foo kim mak (nama sebenar dia foo ah heng, bdk2 yg gelar dia cm tu) dan beberapa org dari kami fail dan di rotan di punggung tanpa belas kasihan termasuk aku, sial tol 1st time wat da kene rotan.. untuk pengetahuan anda beliau da x single lg dan ada gosip2 mengatakan beliau telah mempunyai lebih dr 8 org awek.. betol ke? aku pon xtau..sekarang ni aku da ssh nk jumpe jantan ni sbb dia da pindah ddk berjauhan dr kawasan rumah aku..itu je la cerita pasal mamat ni, ape2 pon aku cerita je lantak kau la nk bace ke tidak..

Read more...

Petom punye cherita..


aku nk memperkenal kn kat korang beberapa eko member kat kampung aku yg masuk air.. yg petama sekali bdk ni, nama jantan kat sebelah ni petom.. hobi dia melucing dan juga dia merupakan supplier blue di sekolah.. cerita2 yg kuar dr mulut dia xpenah bende2 yg sedap d dengar, apekejadah la dia ni sume nk berkaitan dgn lucing hahaha.. beliau senang mendapat tempat di hati macha2 di kelas aku time skola dulu kerana beliau pandai bersosial dan merupakn salah sorang dari bojan lagenda kat tiram.. dia da bekerja sekarang di pejabat perhilitan kat mersing, sejak kerja dgn perhilitan ni, dia da pakar dalam menangkap binatang, tapir, ungak, lotong, biawak, bigfoot, sume dia da penah tangkap, padehal dulu time kat sekola tangkap belalang pon takut, cm sial..selain mendapat nama timangan sebagai petom.. dia jugak mempunyai nama timangan yg lain.. antaranya dewa lucing @ baby bigfoot.. sebelah ni pic dia, sama2 lah kita meratapi wajahnye.. ape2 pon aku cerita je lantak ko la nk bace ke tak..

Read more...

Haaallloooo....

Sebelom aku mengarot dan mencarot ntah ape2 dlm blog ni.. aku nk memperkenalkan diri aku dulu.. nama di beri zack wau lam .. tp kalo nk pangil si kacak ke si jambu ke si hensem ke si macho ke pliss la aku mintak2 sngt JANGAN hesitate haha.. hobi mengumpul stem, tingal di wilayah strawberi, anak 2nd dari 4siblings.. aku blajo kat unipah atau nama lain dia UMP atau nama yang dulu adalah KUKTEM.. hidup kt cni mule2 suffer wa ckp lu haha terutama masa aku baru2 masuk tahun 1 dulu.. boleh lak slalu xde air, apekejadahnye kadang2 seminngu tu smpi 3 ari xde air. tapi aku rilek je.. hidup kene rilek kata matpak rumet ku sekarang.. aku cr alternative lain untuk mandi manda, kalo x melengas badan beb klo x mandi satu ari, tambah plak kat pantai timur ni cuaca dia panas xhingat.. masa xde air 3 hari aku wat mcm ni je hari petama aku mmg ada simpan air dlm baldi so aku mandi manda je r air dlm baldi tu, hari ke dua aku merantau di blok2 serta tangki2 di bawah kolej kediaman untuk mandi, hari ke tiga aku serata rakan seperjuangan aku nekad memecah cermin kecil membuka paip bomba yg ada di setiap aras blok untuk mandi manda haha.. pendek kata, sepanjag waktu ketiadaan air tu aku x penah miss mandi.. x mcm bdk ppuan kelas aku.. masuk kelas hangit je bau badan diorg hahahahahaha...
kepada junior2 yg baru masuk tu aku xpaksa tp ni la cara yg bekesan mengatasi masalah air di cni.. sekian tu je pengenalan dan sedikit latar belakang tempat aku belajar.. ape2 hal pon aku cerita je lantak korang r nk bace ke tak.. wasalam

Read more...
Terdapat ralat dalam alat ini

About This Blog

Aku g sini bila aku rasa tahap kebosanan aku berada di tahap yang max.. so hipotesis nye adalah semakin kerap aku post, semakin bosan lah aku haha..

::Zack Wau Lam::

Lorem Ipsum

Blog Mengarot

  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP